سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصر تکنولوژی

نظر

در قرارداد ساخت و ساز جهت مدیریت بخش پیمانکاران ، مدیر پیمانکاری مقداری از هزینه های ساخت و اجرای پروژه را بصورت درصدی از کارفرما دریافت می کند. این پول معمولا بابت تهیه مصالح اولیه پروژه می باشد. میزان دریافتی مدیریت پیمان کاملا بر مبنای قرارداد تعیین شده در شروع کار می باشد. در اینجا به دلیل تخصص و حرفه ی پیمانکار بخشی از سود پروژه بصورت درصد توافقی دریافت می شود.


نظر

در بخش صنعت به ویژه پتروشیمی و پالایشگاه ، برای کنترل جریان گذری از شیرآلات نیاز است از تجهیزات مختلفی استفاده شود. از مهمترین آنها شیر اطمینان می باشد. این شیر برای جلوگیری از وارد شدن صدمه به سیستم پایپینگ و کنترل شدت جریان نصب می شود. در هنگام افزایش ناگهانی فشار بلافاصله جریان را کنترل خواهد کرد. اینکار با استفاده از مکانیزم فنر موجود در آن اتفاق می افتد. برای کاهش و یا افزایش عملکرد فنر از پیچ تنظیم کننده در بخش بالایی شیر استفاده می شود.


نظر

پس از گسترش معامله و سرمایه گذاری در بخش رمزارزها ، مدتی است که مبحث nft به یک ترند تبدیل شده است. Nft ها انواع مختلفی دارند اما موردی که بیشتر کاربرد دارد برای تبدیل یک اثر و طرح هنری به فایل دیجیتال می باشد. به همراه اینکار مالکیت و شناسنامه اثر نیز به نام مالک ثبت خواهد شد و امکان کپی برداری وجود نخواهد داشتو اما در کنار طرح و مدل های مختلف ، طرح های Ape بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای اینکه از قیمت NFT میمون آگاه شوید بهتر است با تعداد و سازنده آنها مقداری آشنایی داشته باشید. این ان‌اف‌تی ها که با نام Bored Ape Yacht Club شناخته می شوند ، شامل 10 هزار توکن منحصر به فرد هستند که هر کدام طرح مختص خود را دارد. قیمت آنها در شروع بین 200 الی 300 دلار بوده است اما بصورت باور نکردنی افزایش قیمت داشته اند و در حال حاضر بعضی از طرح ها قیمت باور نکردنی دارند.


نظر

در سیستم لوله کشی کنترل جریان عبوری و میزان فشار وارد شده به دیواره لوله اهمیت ویژه ای دارد. جهت کنترل میزان فشار و کم کردن آن نیاز است تا از شیرهای مخصوصی استفاده کرد. یکی از بهترین آنها شیر فشار شکن قابل تنظیم برنجی می باشد. با استفاده از این شیر می توان از شدت فشار جریان کم کرد و فشار را در سیستم لوله کشی کنترل کرد. با توجه به مورد استفاده و محل کاربرد می توان از سایزهای مختلف استفاده کرد. قیمت آن نیز به سایز و برند سازنده بستگی دارد.


نظر

افزایش قیمت املاک و ساختمان بطور سالانه در بسیاری از کشورهای دنیا رخ می دهد. اما درصد افزایش و شیوه آن متفاوت است. نکته ای که می بایست در مورد تورم به آن توجه کرد این است که همیشه نرخ مثبت ندارد و ممکن است بعضی اوقات بصورت تورم کاهشی ایجاد شود. تورم ملک بطور مستقیم بروی اجاره بها تاثیرگذار است. مواردی از قبیل کاهش ارزش پول و کاهش قدرت خرید مردم در زمینه تورم نقش دارد. همینطور افزایش قیمت بدون دلیل منطقی و خارج از چهارچوب از دیگر نشانه های تورم است.